las-logo-web
  • Domov
  • Predstavitev & dejavnosti
    • Družinska rekreacija
    • Šola za starše
    • Preventivne delavnice
    • Strokovni posvet
    • Veter v laseh
    • MEPI
  • Članice
    • Članice – 2015 – 2018
    • Članice – 2019 – 2022
  • Kontakt
Logo-LAS-web

LOKALNI URAD MEPI ŠKOFJA LOKA

Pod okriljem LAS-a deluje tudi LOKALNI URAD MEPI ŠKOFJA LOKA (LUM).
Program MEPI – mednarodno priznanje za mlade – je več kot le prostočasni program za mlade – gre za koncept pozitivne vzgoje in vzgoje mladih v duhu aktivnega preživljanja prostega časa, krepitvi osebnih potencialov, ki pa niso usmerjeni v tekmovalnost, pač pa v sodelovanje, prostovoljstvo in medgeneracijsko sodelovanje.

Zasnova programa temelji na osebnem (individualnem) izzivu. Mladim predstavlja netekmovalen program prostovoljnih, športnih, kulturnih, intelektualnih in avanturističnih dejavnosti, ki spodbujajo osebno odkrivanje in rast, samozaupanje, vztrajnost, odgovornost do samega sebe in ne nazadnje služenje (njihovi) skupnosti. Program sestavljajo 4 (5) področja: veščine, rekreativni šport, prostovoljstvo in odprava (projekt neznani prijatelj), ki jih posameznik izvaja na treh stopnjah: bronasta, srebrna in zlata. V program se lahko vključijo mladi od 14. do 24. leta starosti. Merilo za pridobitev priznanja je izboljšanje sposobnosti udeleženca, doseženo z njegovo vztrajnostjo. Vsak napreduje po lastnih zmožnostih in tekmuje le sam s seboj.

Škofja Loka je zibelka programa MEPI, saj so bile v program med prvimi v Sloveniji vključene kar 3 osnovne šole, (kjer mladi s programom lahko začnejo šele v 9. razredu) in Gimnazija Škofja Loka, kjer lahko mladi ali vstopijo v program ali ga nadaljujejo in zaključijo. Za tiste, ki srednješolsko izobrazbo opravljajo na šolah brez programa MEPI, je na voljo Odprti MEPI center v organizaciji Zavoda O. Tako iz naše občine prihaja največje število dosedanjih zlatnikov.

Lokalni urad MEPI je bil ustanovljen marca 2013 in sicer kot sodelovanje Občine Škofja Loka in Zavoda MEPI Slovenija. Postopoma bo LUM prevzel naloge koordinacije in razvoja programa MEPI v Občini Škofja Loka. Gre za pilotni projekt združevanja lokalne skupnosti in že obstoječih izvajalskih institucij, z namenom, da se na LUM prenese del pristojnosti programa iz nacionalne na lokalno raven; da se poveča prepoznavnost programa MEPI v Občini Škofja Loka in da skrbi za enako in visoko kakovost izvedbe. LUM postane samozadosten pri širjenju, vodenju in koordiniranju programa, izvajanju izobraževanj in morebitne postopne širitve tudi na druga področja nekdanje škofjeloške občine. Projekt se izvaja v okviru londonskega The Duke of Edinburgh’s Award – od koder program tudi izhaja.

Izviren naziv programa je Priznanje vojvode Edinburškega ali DofEAward (DukeofEdinburgh’s Award). Program je leta 1956 ustanovil princ Filip, mož britanske kraljice Elizabete II. in vojvoda Edinburški, v sodelovanju z nemškim pedagogom, priznanim zagovornikom izkustvenega učenja Kurtom Hahnom ter vodjo prve uspešne odprave na Mount Everest, lordom Huntom. Program je univerzalen, svetovno priznan mladinski program, ki mladim med 14. in 25. letom omogoča, da v svojem prostem času, v okviru neformalnega učenja, z aktivno udeležbo na različnih področjih odkrijejo, razvijejo in uresničijo svoje potenciale. Do danes je v programu sodelovalo več kot 8 milijonov mladih iz več kot 142 držav.

Filozofija programa temelji na 10 načelih

1. Ne-tekmovalnost – Edina tekma udeleženca poteka s samim seboj s svojimi cilji. Vse ovire in izzivi s katerimi se mladi soočijo v času aktivne udeležbe v programu pripomorejo k pridobitvi novih veščin in prepoznavanju lastnih zmogljivosti. Posamezen udeleženec lahko na cilj pride le z odločenostjo in vztrajnostjo.
2. Splošna dostopnost – Program je dostopen za vse mlade med 14. in 24. letom, ki izkažejo interes za sodelovanje.
3. Prostovoljnost – Udeležba v programu je popolnoma prostovoljna in poteka prostem času mladih. Udeleženci ob zaključku posamezne stopnje za vloženi trud in dosežke prejmejo priznanje
4. Prilagodljivost – Udeleženci si, v tesnem sodelovanju z mentorji in inštruktorji, postavljajo cilje na posameznih področjih programa (prostovoljstvo, veščine, šport, odprava), glede na lastne sposobnosti, prednostne naloge in starost.
5. Uravnoteženost – Mladi se skozi program srečujejo z izzivi in z doseganjem ciljev na 4 različnih področjih – prostovoljstvo, veščine, šport, odprava. S tem program zagotovlja uravnotežen vsestranski razvoj mladostnika.
6. Stopnjevanje zahtevnosti – Z napredovanjem udeleženca na višjo stopnjo programa se povečuje tudi njegov vložek. Na višji stopnji mora udeleženec vložiti več časa, truda, pokazati več predanosti in odgovornosti.
7. Usmerjenost k dosežkom – Dokončanje programa mora mladostniku predstavljati izziv. Mladostnik si mora postaviti osebne izzive oblikovane po lastni meri, se  spoprijemati z njimi in jih tudi uspešno premagovati. Če bo cilj postavljen prenizko, udeleženec ob njegovem doseganju ne bo čutil zadovoljstva. Po drugi strani lahko previsoko postavljeni cilji mladostnika odvrnejo od udeležbe v programu.
8. Osebni razvoj – Program mlade opremi z znanji, veščinami in osebnostno-socialnimi kvalitetami (komunikacija, sodelovanje, reševanje problemov, kreativnost in kritično mišljenje, vodenje, pravičnost, odgovornost, spoštovanje, pripadnost skupnosti, solidarnost idr),
9. Maraton in ne sprint – Program poudarja postopnost v doseganju ciljev in napredovanju na višjo stopnjo. Program je razdeljen po stopnjah, kar od udeležencev terja  vztrajnost in predanost in ne le trenutno navdušenje, pri doseganju ciljev skozi daljše časovno obdobje. Občutek osebne zmage in zadovoljstva ob  doseganju ali celo preseganju zastavljenih ciljev in pričakovanj – udeležencu programa ostane za vse življenje.
10. Zabava/prijetnost – Mladi se najhitreje in najraje učijo, kadar se ob tem tudi dobro počutijo. Zato program poudarja učenje skozi pozitivno izkušnjo. Zanjo poskrbita zlasti postopnost programa in usposobljeni mentorji.

[/vc_row]

V Škofji Loki je akreditiranih sedem izvajalskih institucij in sicer:

  1. OŠ ŠKOFJA LOKA – MESTO; kontakt koordinatorka Li-An Kozmelj, li-an.kozmelj@guest.arnes.si
  2. OŠ IVANA GROHARJA; kontakt Janja Bračko, janja.bracko@gmail.com
  3. OŠ CVETKA GOLARJA; kontakt: Irena Čerin, irena.cerin@siol.net
  4. GIMNAZIJA ŠKOFJA LOKA; kontakt koordinatorka Mateja Prevodnik Mayland, mateja.prevodnik-mayland@guest.arnes.si
  5. ŠOLSKI CENTER ŠKOFJA LOKA; kontakt Janja Hadalin, janja.hadalin.65@gmail.com
  6. URŠULINSKI SAMOSTAN ŠKOFJA LOKA; kontakt: Marjeta Pia Cevc, marjeta.pija.cevc@rkc.si
  7. ZAVOD O, kontakt: Matic Jezeršek, matic_jezersek@yahoo.com

Ponosni smo tudi na prvo “MEPI TOČKO” – institucijo, v kateri so vsi zaposleni seznanjeni z mednarodnim programom za mlade MEPI in poznajo način dela, vrednotenja in spremljanja napredovanja ter vpis v indeks dosežkov.

  • GLASBENA ŠOLA ŠKOFJA LOKA, področje veščin; kontakt: Irena Šmid, irena.smid1@guest.arnes.si

[/vc_row]

LAS in PREVENTIVNA PLATFORMA

20 maja, 2020Sabina GabrijelUncategorized

Pridružili smo se programu »Preventivna platforma«, ki ga je izvaja Inštitut za raziskave in razvoj »Utrip«, in je do oktobra 2022 sofinanciran s strani Ministrstva za zdravje. Namen programa bo izgradnja lokalnega preventivnega sistema in sicer v partnerstvu z lokalnimi skupnostmi: Škofja Loka, Radlje ob Dravi, Borovnica, Ankaran, Tolmin in Krško. Vlaganje v skupnostni pristop…

Read More

Družinska rekreacija

12 marca, 2020Sabina Gabrijeldružinska rekreacija

LAS družinska rekreacija Dragi udeleženci družinske rekreacije Obveščamo vas, da se družinska rekreacija v mali telovadnici OŠ Cvetko Golar do nadaljnega ne bo izvajala. Obvestilo velja do preklica. Hvala za razumevanje Ostanite zdravi

Read More

Živeti z najstnikom – meje, konflikti in osebna govorica 

29 januarja, 2020Sabina Gabrijelšola za starše

Spoštovani. Obveščam vas, da je jutrišnje predavanje za starše z naslovom Živeti z najstnikom – meje, konflikti in osebna govorica zaradi bolezni predavateljice odpovedano. Ker pa je predavateljica Ivana Gradišnik zelo zasedena, smo predavanje lahko prestavili šele v prihodnje šolsko leto. Prosim vas za razumevanje in vas lepo pozdravljam. Saša Bogataj Suljanović, univ. dipl. psih. šolska svetovalna…

Read More

Družinska rekreacija 2019/20

11 novembra, 2019Sabina Gabrijeldružinska rekreacija
Read More

Veter v laseh 2019

11 novembra, 2019Sabina Gabrijelveter v laseh

Projekt sofinancirata Ministrstvo za zdravje Republike Slovenije in Fundacija za šport. Program je del prizadevanj Dober tek Slovenija za več gibanja in bolj zdravo prehrano. Poročilo Veter v laseh 2019 Škofja Loka

Read More

Veter v laseh 2018

9 avgusta, 2019Sabina Gabrijelveter v laseh

VETER V LASEH 2018 Lokalna akcijska skupina za preprečevanje zasvojenosti je v torek, 18. septembra 2018, v športnem parku za OŠ Ivana Groharja v Podlubniku, že tradicionalno organizirala prireditev VETER V LASEH – s športom proti odvisnosti. Športno-preventivna prireditev, je potekala pod okriljem Športe unije Slovenije, oblikovala pa so škofjeloška športna društva ter lokalne organizacije….

Read More

Šola za starše 2019

19 julija, 2019Sabina Gabrijelšola za starše

Vabljeni, da si ogledate zloženko Šole za starše, za šolsko leto 2019. Ponudba predavanj je skupna za starše vseh osnovnih in srednjih šol na škofjeloškem.

Read More

Zasvojenost s seksualnostjo v digitalni dobi, Peter Topić

19 julija, 2019Sabina Gabrijelšola za starše

Peter Topić Zasvojenost s seksualnostjo v digitalni dobi Zasvojenosti v digitalni dobi dobivajo nove obraze in oblike. Ena od bolj problematičnih je zasvojenost s seksualnostjo, ki kljub svoji razširjenosti ostaja tabu tema, saj vzbuja sram in nelagodje. Vendar je pomembno, da o tem govorimo, saj nas lahko ustrezno znanje ščiti pred dvomi, nepotrebnim strahom in nekritično…

Read More

Šola za starše 2018/2019

19 julija, 2019Sabina Gabrijelšola za starše

Vabljeni, da si ogledate zloženko Šole za starše, za šolsko leto 2018/2019. Ponudba predavanj je skupna za starše vseh osnovnih in srednjih šol na škofjeloškem.

Read More

Blagostanje, kaj pa to sploh je?, dr. Dragana Petrovca

19 julija, 2019Sabina Gabrijelšola za starše

Dr. Dragan Petrovec Blagostanje, kaj pa to sploh je?   Kako merimo blagostanje v nekem okolju? Je to skupno bogastvo, ki ga država ustvari in ga navadno merimo s povprečnim dohodkom? Je to število ljudi, ki se imajo za srečne državljane? Je srečen človek, ki živi kot suženj, zase prepričan, da je srečen? Se moramo…

Read More

Arhiv

Kategorije

LAS za preprečevanje zasvojenosti Škofja Loka